U tijeku je studeni. Mnogi muškarci u znak potpore ovog će mjeseca pustiti bradu ili pak brkove, ali znate li zašto? Naime, 11. je mjesec posvećen muškom zdravlju, točnije, borbi u prevenciji raka prostate, drugog najčešćeg zloćudnog tumora u Hrvatskoj. Od raka prostate u Hrvatskoj zadnjih godina obolijeva oko 2800 muškaraca godišnje, a umre ih preko 800. Rak prostate se rijetko javlja prije 50. godine života, ali je krajnije vrijeme kada muškarci bi trebali početi posjetiti urologa.

Nažalost u ranoj fazi bolesti, bolest ne daje nikakve simptome.
Ono što muškarce može dovesti liječniku urologu jesu smetnje mokrenja koje nastaju zbog uvećanja prostate pa se prilikom obrade utvrdi da imaju rak. Nažalost u ranoj fazi bolesti, bolest ne daje nikakve simptome. Ono što muškarce može dovesti liječniku urologu jesu smetnje mokrenja koje nastaju zbog uvećanja prostate pa se prilikom obrade utvrdi da imaju rak.

Naime, rak prostate i dobroćudno uvećanje prostate mogu postojati paralelno. Najčešće smetnje mokrenja koje muškarci osjete su slabiji mlaz kod mokrenja, isprekidan mlaz, otežano izmokravanje, napinjanje kod mokrenja, osjećaj nepotpunog pražnjenja mjehura, učestalo mokrenje, osjećaj hitnosti, noćno mokrenje, kapanje ili nevoljni bijeg mokraće.

Konzultacija urologa omogućit će procjenu rizika, pregled i potrebu za testiranjem putem PSA (prostata specifičnog antigena) iz krvi. Pregled nije nikakav tabu. Urolog će kroz debelo crijevo pregledati prostatu i procijeniti njenu veličinu, konzistenciju i postojanje otvrdnuća.
U ranoj fazi bolest se liječi operacijom prostate ili zračenjem. Idealno je bolest otkriti u ranoj fazi kada se nije proširila izvan prostate jer postižemo potpuno izlječenje. Kasnije faze bolesti mogu zahtijevati hormonsko liječenje i kemoterapiju. A u uznapredovalim fazama bolesti imamo lijekove koji znatno produžuju život.

Uz smetnje mokrenja javljaju se i problemi s erekcijom. Oni , međutim, mogu pogoditi i mlađu populaciju, a posljedično se javljaju